בישיבת דרישה מתקיים מרחב של נשים המחפשות ללמוד תורה ברמה גבוהה, מעמיקה ותובענית. מגמתנו ותפילתנו היא לאפשר ללומדות בישיבה לפתח ולעצב את עולמן התורני, ובעתיד אף ליטול חלק פעיל בהנחלת התורה במעגלים רחבים. 

הישיבה מתמקדת בלימוד גמרא בעיון ובבקיאות כתחום הלימוד המרכזי. לצד לימוד הגמרא, אנו עוסקים באופן משמעותי בלימודי מחשבה והלכה, תוך שיח ער עם תפיסות ורעיונות מרכזיים ומשפיעים בעולם הכללי והיהודי.

בראש הישיבה עומדת הרבנית חנה גודינגר (דרייפוס) ולצידה הרבנית יעל שמעוני – סגנית ראש הישיבה, הרבנית נחמה פורת, הרבנית אילת שלזינגר, הרבנית מרים רייסלר, הרבנית ליאור פורת, הרבנית ד"ר שפרה אסולין,  ומלמדים ומלמדות נוספים.

בישיבה לומדות כיום נשים צעירות, המצויות בשנות העשרים לחייהן, לאחר פרקי לימודים במדרשה ולאחר שירותן הצבאי/הלאומי. מסגרת הלימודים בישיבה מיועדת לתקופה משמעותית – לפחות שנה מלאה אחת ועד מספר שנים. ללומדות בשיעורים המתקדמים ניתנת מלגת קיום.

  החל משנת תשפ"ב לומדות בישיבה גם לומדות לפני/אחרי שירות בשיעור א' שהצטרפו לשיעורים המתקדמים בישיבה. 

לימוד תורה
אנחנו רואות בלימוד תורה מעמיק, אינטנסיבי ומאתגר ערך מכונן בחייו של האדם, ערך שבכוחו להפך את ליבו ולהפיח בו רוח חיים של דעת ויראת אלוקים.
עבודת ה׳
אנחנו מבקשות ליצור מקום שיש בו דרישת אלוקים בלימוד, בניגון, בתפילה. מרחב לעבודה שהלב והתבונה גדלים ומתפתחים בו גם הם, נוכח פני ה'.
תורה וחיים
בישיבה אנו מכוונות לשאלה כיצד ניתן לתרגם את האנרגיה הרוחנית והערכית שנוצרת ומתבטאת בבית המדרש, על מנת לאפשר לה להקרין על מגוון רחב של שאלות והתמודדויות אישיות וחברתיות, המעסיקות את נפש האדם והדור.

מתעניינת? רוצה לשמוע פרטים נוספים?