בוגרות יקרות.
חלפו כבר כמה חודשים מאז שבת הבוגרות המרגשת שהיתה לנו כאן, והנה אנחנו מתחילות ליישם את הבקשות והמחשבות שעלו שם. בעזרת ה’ אחת לחודש נשלח ניוזלטר לכלל הבוגרות שמבטא את הרצון והתפילה שלנו להמשך של קשר וחיבור: ברמה האישית בדרישת שלום וכמובן גם בשדות התוכן: תכנים של תורה ומחשבות מתוך בית המדרש שלנו שיגיעו אליכן ותכנים של תורה ומחשבות מתוך כל מקום בו אתן נמצאות שיגיע אלינו. הקשר הזה יקר ויכול להפרות את כולנו וכמו שאמרנו אנחנו רואות בכן שותפות אמיתיות.השקענו הרבה מחשבה מה יהיה המבנה והתוכן בניוזלטר ונשמח מאד לפידבק, לבקשות ומחשבות מכן.
אז אני מתחילה מלספר את המתחדש אצלנו: בית המדרש השנה מונה חמישים לומדות. חצי מהן בשיעור א (רובן אחרי י”ב ומיעוטן אחרי שירות) וחצי מהן בשיעורים מתקדמים (רובן כבר שנה שלישית ומעלה בבית מדרש ומיעוטן בשיעור ב). למרות המספרים הגדולים בית המדרש מצליח לשמור על המשפחתיות והביתיות שבו. לימודי הבקיאות מובנים מחברותא צעירה וחברותא בוגרת, יש שבתות משותפות וגם העובדה שבמשבצות הזמן הקצרות (בסוד “מועט המחזיק את המרובה”) של תורות תפילות, מתודלוגיה והכנה לתפילה – שותפות כלל הלומדות: צעירות ובוגרות כאחת נותנות משמעות ומפרה את האוויר המשותף.
בגמרא אנחנו לומדות השנה מסכת בבא קמא. בבקיאות את המסכת כולה ובעיון התחלנו מההתחלה (אחרי זמן אלול בו כדרכנו למדנו סוגיות מפוזרות שעוסקות ביסודות העקרוניים של המסכת והחשיבה המשפטית העומדת ביסודה). בימי חמישי אני כותבת מעין “דף קשר” לשבת ובו שאלות חזרה על מה שלמדנו השבוע וכך גם שבועות החזרה הופכים להיות פחות מפלצתיים אלא עם הכנה טובה מתוך הלימוד המובילה אליהם. בכנפי רוח עסקנו בזמן אלול במקומם של רגשות אשמה במחשבת התשובה של התורה ובפסיכולוגיה המודרנית וכעת אנחנו עוסקות בתפקידה של ההלכה ובאפשרות ואולי בצורך שלה להשתנות לאור תהליכים מתחדשים. חידושים נוספים במערכת השעות שלנו: הרב זאב וויטמן, הרב של אלון שבות ורבה של תנובה, מלמד הלכה את השיעורים המתקדמים והרבנית שירה מרוויס מלמדת הלכה את שיעור א. ד”ר מירי כהנא מלמדת שיעור תנ”ך נפלא את שיעור א והרבנית חביבה ממשיכה את שיעור בקיאות תנ”ך שהשנה שיר פרבר מסייעת לה באחזקה של הלימוד הקבוע. בבקיאות מחשבה אנחנו עוסוקת השנה בהגות היהודית של המאה ה20.
קרן רוזנברג מלמדת אחת לשבוע שיעור לנשים בגמרא בזום ואני מלמדת אחת לשבוע שיעור לנשים עם רקע שמגיעות לכאן ולומדות יום בשבוע (האמת שקהל היעד המקורי לשיעור הזה הוא אתן ואכן זכיתי ולאה, מירב, אביטל ונעמה – לומדות איתנו ביום הזה). אחרי שיעור גמרא הרבנית יעל מלמדת את החבורה שיעור מדרש קצר ומתוק. בע”ה אעשה שיעור דומה, קצת איטי יותר בזום אחת לשבוע ואם יש מי שמתעניינת להצטרף אשמח לשמוע.
במתחם התחדשנו בשני קראוונים חדשים המשמשים למטבח ולחדר אוכל לארוחת ערב (אחרי שאת דירה 8 היינו צריכות למגורים של לומדות..) וגם בחדר האוכל שבבניין בית המדרש בנינו מטבחון חלבי חדש. רבקה השנה התעייפה קצת מהבישול וביקשה לעשות הפסקה. ב”ה מצאנו קייטרינג ביתי נחמד אחר, אבל האמת אנחנו מתגעגעות.. ולא רק בתוך המתחם התחדשנו אלא גם בדרך לכאן: סוף סוף יש בכפר עציון שילוט שמוביל לישיבה והפכנו לסוד קצת יותר גלוי!
התחלנו לפני שבוע את ימי ההיכרות לבנות שמינסטיות ונשמח גם לשותפות שלכן בהגעה לבנות מתאימות (אני מזכירה: הישיבה לא מיועדת רק לתלמידות החכמים או לבנות הכי רציניות. למעשה כל שמינסטית שמחפשת ללמוד במדרשות שסה”כ דומות למה שקורה כאן: היה טוב שהיתה מגיעה לראות ולהריח את מה שקורה אצלנו..). לפני שבועיים צילמנו סרטונים קצרים שעוסקים בנקודות חידוש שקיימות בישיבה. הסרטונים יעלו בע”ה ליו-טיוב בקרוב ונשמח שתעזרו לנו להפיץ אותם. הזדמנות גם להודות לכל הבוגרות שעשו מאמץ להגיע לימי הצילומים ולספר ולדבר על מה שלמדו וחוו כאן. ולא רק כאן אלא גם כמה אלפי קילומטרים מכאן, שבע שעות אחורה: הרבנית יעל היתה בארצות הברית שבוע וחצי וחוץ מלפגוש את רותי שלנו – עברה בכמה וכמה תיכונים שם וסיפרה על החידוש שיש בישיבה.
מזל טוב למירב לרגל אירוסיה עם יואל. איזה כיף!
מזל טוב לליאורה בלינסקי על התפקיד החדש כרמי”ת בעמודים.
מזל טוב לאביטל גולד לרגל הולדת הבן החדש (והשמן והמתוק)
ולרגל התפקיד החדש במדרשת באר באשדוד.
מזל טוב לשירה ואלעד לרגל הולדת הבן הכבר פחות חדש..
ברכת הצלחה למתגייסות שלנו: תאיר, תפארת נעם ורוני
(רוני: לא יודעת אם מתאים להכניס אותך לרשימה אבל בסדר..)
ולבנות השירות: צביה ושלהבת.
מזל טוב ליושבות בית המדרש, דפנה ופסיה ברכה, לרגל הולדת הבן וללוסי לרגל הולדת הבת
מזל טוב ליעל ניצנים שניגשה למבחן הלכה חיצוני וממשלתי בהיכל שלמה.
מה היה שם לפני? אולי ידו של עשיו גם אחזה בעקבו של יעקב? אולי היו שני יעקובים בסוג של הרמוניה. ואולי לא הייתה ברירה וכדי להוליד משהו היה צריך שישחרר כל אחד את העקב של אחיו